Globale links

Kosten

Het Johannahuis is een Wlz zorginstelling. Dit houdt in dat een deel van de kosten voor het wonen in het Johannahuis vergoed wordt door de Wlz (Wet langdurige zorg). Afhankelijk van de hoogte van uw inkomen en vermogen bent u een eigen bijdrage verschuldigd. 

Het  CAK

Het Centraal Administratie Kantoor (CAK) berekent voor de bewoners van het Johannahuis wat zij naar draagkracht moeten betalen. Op basis van de leefsituatie en het verzamelinkomen inclusief vermogen wordt een eigen bijdrage vastgesteld. Op de website van het CAK kunt u uw eigen bijdrage berekenen.

All-inclusive

Middels uw eigen bijdrage betaalt u niet alleen voor het wonen in het zorgappartement, maar ook de zorg, huishoudelijke ondersteuning, maaltijden en veel activiteiten en faciliteiten vallen hieronder. De kosten die u nog apart moet betalen zijn onder andere uw persoonlijke verzekeringen, apothekerskosten, telefoonkosten, televisieabonnement, was/stomerijkosten, kosten indien u gebruik maakt van een rekening-courant service en voor incidentele activiteiten kan een bijdrage gevraagd worden.
Zorginstituut Nederland heeft een brochure beschikbaar gesteld waarin omschreven staat waar u wel en niet op kunt rekenen in een zorginstelling. U kunt de brochure hier inzien.
 

Aanvullende diensten en services

Wij bieden u een aantal aanvullende diensten aan, die niet onder de Wlz vallen. U bepaalt zelf of u hiervan gebruik wilt maken. Hieronder staat een aantal diensten, waarvan het meest gebruik wordt gemaakt in het zorgcentrum en waarvoor u apart dient te betalen.

• Rekening courant
• Extra Wasservice (naast de persoonsgebonden was)
  Voor de persoonsgebonden wekelijkse was ontvangt u overigens ook een rekening
• Stomerij
• Drankjes in het Grand Café en restaurant
  (behalve koffie/thee/chocolade)
• Uitstapjes met de bus
• Kapper
• Extra huishoudelijke ondersteuning
• Wijzigingen van het dagmenu in het restaurant.

U bent niet verplicht om gebruik te maken van de aanvullende diensten die het Johannahuis aanbiedt. Maar als u niet wenst te betalen voor een extra product of service, dan hebt u er ook geen recht op. Bij eventuele wijzigingen, na goedkeuring van de cliëntenraad, wordt u hiervan schriftelijk op de hoogte gebracht.

Wilt u informatie over de actuele prijslijst dan kunt u deze opvragen bij de receptie, telefoonnummer 070- 512 45 00

Bel/Mail

Bel ons op 070 512 45 00, of stuur ons een mail

Route